Dynavoice Definition DM-6II állványos hangfal teszt
2025. november 5., szerda, 06:15
Dynavoice hangfal audio hifi Dynavoice hangfal hifi hangfal hangfal teszt hifi hangfal teszt Dynavoice hangfal teszt
Aktuális tesztünk során Svédországba utazunk el, ahol a Hjälmaren-tó melletti Örebro-ban készíti termékeit a Dynavoice. Klasszikus északi hangzást ígérnek, ami erőteljes, részletes és természetes egyszerre, ráadásul nagyon barátságos áron. A gyártó egyik legújabb sikervárományos hangfala a Definition DM-6II, így természetes volt, hogy mi is górcső alá vegyük!
Csak apró újítások, de ha másra nincs is szükség?
A svéd illetőségű Dynavoice Definition sorozata egy álló, egy állványos hangfalat, valamint egy centersugárzót kínál, tehát feleslegesen nem játszadoznak a méretekkel, hiszen így is adott egy-egy típus kisebb vagy nagyobb szobába, és még többcsatornás rendszert is összeállíthatunk belőlük. A külsőn, és gyorsan hozzátesszük, a belsőn sem sokat változtattak, inkább csak finomítottak, amit alátámaszt az, hogy a korábbi széria jó 10 évig szerepelt náluk a porondon. Kapunk tehát egy igazi oldschool dizájnt, ami sokak számára elavultnak tűnhet, de mi inkább azt mondanánk, hogy időtálló.
A Dynavoice Definition DM-6II állványos hangfal, nem pedig monitor, hiszen 200x420x330 mm-es méretei vannak, darabonként 9,1 kg-os tömege, könnyű meghajtani, és a gyári specifikációk alapján terhelhetőség terén sem szűkölködik. A megjelenése és a fizikuma szinte teljesen megegyezik az elődjével, egyedül a fehér színt felejtették el, ami érdekes, hiszen nagy divatja van, és amúgy is annyira a skandinávok jelképévé vált az elmúlt idők alatt.
Marad így a vastag oldalfalú fekete doboz, ami választható tölgy oldallapokkal is, továbbá a frontoldali szürke védőszövet, ami alatt pontosan három hangszóró dolgozik. Ezúttal is külön panelre került a két magassugárzó, amelyek közül az egyik ribbon, a másik 3,5 cm-es lágy dóm. Alattuk 165 mm-es fonott kevlár mélyközép hangszóró van, aminek a korábbi habgumis felfüggesztését nitril gumibetétre (NBR) cserélték, így növelve a merevséget és a tartósságot.
Belül finomhangolást végeztek a keresztváltóban, a csillapítóanyagokról is gondoskodtak, ahogyan a merevítésről is. A stabilitást is sikerült emelni, hiszen rezgést csillapító gumilábakat vetettek be, ami az elődnél még nem szerepelt.
A Dynavoice egyik védjegye viszont igen, ami a dupla kábelezésre is alkalmas masszív, aranyozott és teflonbevonatú bemenetek felett, valamint a reflexnyílás alatt van, és X-Change névre keresztelték. Ennek lényege, hogy a magastartományt hajlított fémkapoccsal állíthatjuk három bemenetben, -2, 0, +2, és +4 dB-es lépésekben, így nem csupán ezt a szegmenst, hanem lényegében az egész hangzás karakterét az ízlésünkhöz finomhangolhatjuk.
Megkaptuk tehát újból a Definition DM-6II esetében a megszokott formát és bevált méretet, apróbb változtatásokat végeztek csupán a tervezők, ami viszont elég volt ahhoz, hogy pár éve Lengyelországban elnyerje kategóriájában a legjobb állványos hangdoboz dijat. Ezek szerint ismét bebizonyosodott az, hogy a kevesebb néha több, így mi is nagy érdeklődéssel vártuk azt, hogy manapság mit is jelent a díjnyertes hang 200 ezer forint környékén!
Térben és igazi magaslatokba hódítani!
A Dynavoice Definition DM-6II elrendezése továbbra sem megszokott ebben a kategóriában, most is eszünkbe jutott róla a DALI egyik jelentősen drágább modellje, viszont ebben az ársávban más gyártó egyetlen típusa sem. A dupla magassugárzó tehát jelenleg is unikumnak számít a megfizethető állványos hangdobozok területén, ami nem csoda, hiszen jelentős többletköltséget jelenthet, továbbá rengeteg munkát összehangolni azokat. A Dynavoice-nak azonban ezúttal is sikerült, és már akkor elégedettek lehetnénk, ha a korábbi verziót kaptuk volna meg újra, azonban nem ez történt.
A DM-6II kinézetre szinte semmiben nem különbözik elődjétől, azonban az előadásán sokat sikerült finomítani, ezt már a belépő Dire Straits során megtapasztaltuk. Alig kellett állítanunk a hangerőn, a hangfal máris betöltötte a 20 m2-t, könnyedén, erőlködés nélkül. Remek térérzetet biztosított a zenének, a zenészeket pedig rendkívül jól körvonalazta. A dupla és különböző jellegű magassugárzó már itt megmutatta kvalitását, de nem csupán a saját tartományán belül, hanem a zene egészében. Kicsit felfelé ívelt az előadás, de a basszusgitár is szépen dorombolt nekünk, ahogyan a lábdob is elég mélyre volt képes ütni.
Schubert zenéjénél légies előadást kaptunk, ahol szintén a felsőbb oktávok jelentek meg először, majd a roppant tiszta középtartomány is bekapcsolódott a muzsikába. A téralkotás itt még jobban megnyilvánult, ahogyan a pontosság is, tehát a DM-6II remekül kombinálta a monitorok és az állványos dobozok jellegzetességeit. Ezeket mi tovább variálhatjuk ízlésünk és az adott zene szerint a hátsó X-Change állítási lehetőséggel, amelyek közül nekünk elsősorban a +4 dB vált be a legjobban, de ez nem támpont, csupán egy szubjektív vélemény. Számunkra ebben az esetben természetesebb lett a zongora, andalítóbb a jelleg, kerekebb az egész előadás.
Maradtunk ennél a felállásnál, ami Jan Garbareknél is remekül bevált. A szaxofon megőrizte hűvös jellegét, de az érzelmek átadásában is remekelt, ahogyan a kíséret ábrázolásában is. A többi hangszer szépen, óvatosan, de egyértelműen kapcsolódott be a dalba, de Garbarek zsenialitását mindvégig kiemelte, amennyire szükség volt rá. Most is nagyon pontosan hajtotta végre a feladatát a Definition DM-6II, mindenre és mindenkire odafigyelt, és bár alapvetően megőrizte a zene kissé kimért jellegét, az egészet sikerült szépen lekerekítenie, befogadhatóbbá tennie.
Marcus Millernél azt tapasztaltuk, hogy a gyári specifikációknál valami félre ment, mert a basszusgitár játéka nem akart olyan mélyre menni, mint azt az alapján elvártuk volna, de a játékossága, a dinamikája és a lendülete nagyon is rendben volt. A Dynavoice itt is bebizonyította, hogy mennyire fontos számára a pontosság és a precizitás, ami jól jött ezen a műfajon is, talán valamivel több dögösséget és öblösséget vártunk volna még el csupán. Ennek ellenére sem vérzett el a hangdoboz, mert az édeskés középtartománya, és meglepő természetessége képes volt kárpótolni minket, továbbá a már korábban megismert részletezőképessége.
Könnyedebb jazzel folytattuk a sort Petrucciani repertoárjából, ahol a zongora mellett a dobnak is nagyon fontos szerep jutott. Remek és sok díszítést alkalmazott ugyanis a zenész, amelyeket a DM-6II tökéletesen visszaadott, és pazar atmoszféra is vette őt körül. A zongora a kategóriájától nem vártan természetesen szólalt meg, kihegyezett és játékos is volt egyszerre, az apró termetű zenész sebességét pedig gond nélkül képes volt átadni. Itt is csupán a mélytartományban volt némi hiányérzetünk, de rá kellett jönnünk, hogy ennek a modellnek nem ez a legfőbb erénye, pontosabban a karaktere más irányba vette az utat. Sokaknak talán fel sem tűnne, de megrögzött jazzrajongók azért némi dögösséget hiányolhatnak.
Világzenével zártuk a sort, ahol a hangfal ismét a tudtunkra adta, hogy mennyire szeret odafigyelni az összes apró részletre, és a hangszerek pontos kontúrjára. A női ének meglepően természetesen jelent meg a színpad közepén, ebben az esetben még a dob is testesebben szólalt meg, de a lényeg itt is a pontos és tágas hangszerábrázoláson volt. Sodort a dal, a hangfal pedig nem gabalyodott bele a sok zenész együttes játékába, pedig 200 ezer forint körül többnyire ezt még lehet tapasztalni. Volt tömege is a zenének, ami nagyobb hangerőn azért forszírozottá tudott válni, a magasszekció pedig kihegyezettnek, viszont a remek érzékenységnek köszönhetően nem gondoljuk azt, hogy ezt sokszor tapasztalhatnánk, hiszen már közepes hangerőn is nagyon remekül érezte magát, ahogyan mi is.
Összegzés, végszó
A Dynavoice a Definition DM-6II esetében nem sokat változtatott a korábbi modellhez képest, ám az összképet egyértelműen sikerült finomítaniuk. Nem tartozik az igazán dögös, mélytónusú hangdobozok közé, viszont remekül kombinálja a monitorok és állványos hangfalak kvalitásait. Így kapunk egy rendkívül nagy színpadot és teret adó hangfalat, amiben a kuriózumnak tekintendő dupla magassugárzó továbbra is viszi a prímet. Az X-Change terminál által még igazíthatunk is az előadásán a saját ízlésünkhöz állítva be azt, ahol hiányérzetünk csupán a basszusban lehet, de csak bizonyos műfajokon, dögösebb zenéken. A Dynavoice egyénisége ugyanis nem erre van kihegyezve, hanem az apróságokra, a pontosságra, a tisztaságra és a kategóriájától nem várt módon a természetességre. 200 ezer forint felett van valamivel az ára, viszont akciósan most sikerült ezt alá tornászni, és tudtunkkal hosszú távon meg is tartani. Sikeres elődjére alapozva erre sokaknak felcsillanhat a szeme, amit meg is értünk.

Hangfal teszt, hifi teszt, erősítő teszt, házimozi teszt, fejhallgató teszt | av-online.hu
































































