array(3) { ["column"]=> string(7) "hangfal" ["headline"]=> string(40) "triangle-plaisir-kari-allo-hangfal-teszt" ["id"]=> string(4) "2054" }

Triangle PLAISIR Kari álló hangfal teszt

Francia alapok

2017. március 16., csütörtök, 15:15

Triangle audio hifi hangfal hangszóró hifi hangfal Triangle hangfal hangfal teszt hifi hangfal teszt Triangle hangfal teszt

A Triangle belépő sorozata, a PLAISIR jól példázza az alsóbb kategóriás hangdobozok tervezési és gyártási szempontjait. Az árkategória által behatárolt, visszafogott anyaghasználat ellenére, a hangsugárzók igyekeznek a lehető legtöbbet kihozni a számukra adott lehetőségekből.

Megjelenés, felépítés

A francia gyártó e kedvező árfekvésű családjában nem bonyolította túl a választékot, összesen három tagot számlál a PLAISIR sorozat. A legnagyobb közülük az álló Kari hangfal, házimozi rendszer építésekor kiegészíthető egy Alectis centersugárzóval és egy Lymna állványos párossal. Mélynyomót nem is kínál a gyártó ebben a szériában, azt pl. az önálló THETIS sorozatból lehet választani. Jelenlegi tesztünkben az állódobozokat hallgattuk meg sztereó elrendezésben, később ezt követi majd egy házimozi konfiguráció kipróbálása.

Triangle PLAISIR Kari hangfal

A baráti ár (a pár kevesebb, mint 250000 Ft-ért vihető haza) mindig valamilyen kompromisszummal jár, ez a Kari esetében is így van: egyszerű, sallangmentes kivitelű hangdobozokat ismerhetünk meg a személyükben. A közel 1 méter magas, négyzetes hasáb alakú, MDF-ből készült hangfalak tetejét és oldalát fekete, kőris mintázatú fólia burkolja. A gyártási minőség azonban igényes, a fólia vágásai illesztései pontosak. A színválaszték két változatból áll, még matt fehér színben lehet megvásárolni a PLAISIR elemeit.

Triangle PLAISIR Kari hangfal

Az "oszlop" megjelenése szigorú geometriája ellenére sem tűnik robusztusnak, karcsúsága miatt könnyed benyomást kelt. Szintén előnyére válik, hogy az eltérő színű hangdobozokban nem egyforma az alkalmazott hangszórók membránja: a fekete kivitelben szürkéket helyzetek el, elkerülve így a tagolatlan, tömbszerű megjelenést. A keskeny előlap miatt a hangszórók teljes kerete nem is fért el a frontoldalon, a manapság elterjedt megoldás szerint a széleknél le vannak vágva. A költséghatékony tervezés/kivitelezés miatt le kell mondanunk a kettős kábelezésről is, a hátoldalon csak egy pár aljzat várja a banándugókat vagy a csupasz vezetékeket.

Triangle PLAISIR Kari hangfal csatlakozó

Az előlapi takaróselyem kerete hagyományos módon, apró fémcsapokkal rögzül a műanyag idommal burkolt frontoldal furataiban. A csomagolásban mellékelt csavaros fémtüskék rögzítése viszont korrekt megoldású, az alaplapba süllyesztették az őket fogadó meneteket.

Triangle PLAISIR Kari hangfal

A közép- és a mélysugárzók méretre azonosak (13,3 cm-es papírmembrános), de eltérő felfüggesztésűek. A középsugárzó merevebb, harmonikaszerűen hajtogatott papír membránszéllel készül, míg a mélyhangszórónak lágyabb felfüggesztést eredményező gumipereme van. A magassugárzó pedig TZ209P típusú, neodímium mágnesessel szerelt 2,5 cm átmérőjű titán dóm, szitaszerű fém védőráccsal ellátva.

Triangle PLAISIR Kari hangfal

A Franciaországban tervezett, de Kínában összeállított hangdobozok basszreflex kivitelűek, jókora átmérőjű frontoldali nyílással. A műszaki információkat elég szűkmarkúan mérik, sőt, mondhatni franciás lazasággal kezelik. A specifikációban nem közlik a keresztváltási frekvenciákat, ráadásul a hivatalos honlapon a Kari felépítésére egyaránt megadnak három-, két és fél-, illetve kétutas konstrukciót is. Ugyanakkor érdekes módon a szöveges ismertetőben tételesen közlik az egyes hangszóróknál, hogy milyen frekvencia sávban dolgoznak, így abból lehet következtetni a felépítésre. Mivel a teljes tartomány három részre van osztva, az biztos, hogy nem kétutas dobozról van szó. A mélyhangszóró az alsó 45 Hz-es határtól egészen 300 Hz-ig aktív, innen veszi át a szerepet a közép, amely 3 kHz-nél adja át a stafétát a 24 kHz-ig sugárzó dómnak. A hangfal érzékenysége 90 dB, ami már elég magas érték ahhoz, hogy viszonylag kisteljesítményű erősítővel is lehessen párosítani.

Triangle PLAISIR Kari hangfal

Hangminőség

A térleképzést vizsgálva, a sztereó színpad bal/jobb irányban szélesen kiterjedve, egyenletesen épült fel. A két hangdoboz közötti térben jól definiált helyekről szólaltak meg a zenészek. Az esetleges mozgásukat is pontosan lehetett követni, a pódium horizontális ábrázolása meglepően jól sikerült. Ugyanakkor a mélységi és magassági pozíciók térbe helyezésével már adós maradt a hangfalpáros. A jelenség jól észlehető volt pl. Dave Brubeck albumain. Tesztalanyunknál jóval drágább hangfalakon hallgatva, érezhető, hogy a szaxofon a dobnál magasabban, és eltérő mélységben helyezkedik el. Esetünkben a zeneszámnak ezek az információi rejtve maradtak, nem sikerült maradéktalanul reprodukálni az előadást. A tonalitásban viszont nem találtunk kivetni valót, a zongorát, szaxofont egyaránt tisztán, felharmonikusokban gazdagon képezte le. Köszönhető volt ez a titán dóm kulturált munkájának is, jól átlátható, transzparens magastartományt teremtett meg. Érdesség nélkül, de határozottan és részletesen kidolgozva bontotta ki a különböző hangszerek szólamait.

Triangle PLAISIR Kari hangfal

Az ezt követő albumokon az ének kicsit visszafogottan és tartózkodóan jelent meg. Érdekes módon olyan produkciókban, melyek nagyon nagy jelenlétérzetet közvetítenek (főleg közelmikrofonozott gitáros/énekes felvételeken), nem volt annyira szembetűnő a jelenség. Itt volt annyi "tartalék" a zeneszámban, hogy még a tartózkodó előadás ellenére is kellő nyitottsággal szólaljon meg. Nem ennyire kiélezett felvételi technikájú - de továbbra is akusztikus zenét tartalmazó - lemezeken már jobban tetten érhető volt a hatás. Az énekes nem lépett felénk előre, hanem ott ragadt a két hangfal közötti vonalon. Rockzenén megint csak jobb eredményt kaptunk, ott a nyers gitár riffeket és az erőteljes éneket nem tudta háttérbe szorítani ez a - most már mondhatjuk, hogy műfaj függő - fedettség.

A kontúros basszusok - a bőgő, a dob és a ritmusszekció többi hangszere - hezitálás nélkül, gyors indítással, határozottan adták meg az alapot. Hiányérzetet egyedül a legmélyebb tartományok vizsgálatakor éreztünk. A hangfalnak (pontosabban a viszonylag kis átmérőjű mélyhangszórónak) már nem maradt elég ereje a szükséges, nagy mennyiségű levegőtömeg megmozgatásához. De feleslegesen nem is erőlködött, józan mértékletességgel annyit teljesített csupán, amennyire képességeiből futotta, de azt jól kontrolláltan, zavaró torzítások nélkül. Ez főleg elektronikus zenén (Kratwerk: Die Mensch-Maschine) mutatkozott meg: az elektromos dobok ütéseiből hiányzott a mellbevágó, elementáris erő. Jazzt hallgatva ebből annyit lehetett észrevenni, hogy a dobhangok nem terebélyesedtek ki, nem éreztük a hangszerek kézzelfogható testességét.

Más albumokon, ahol nem a mélyebb tartományokon volt a hangsúly, maradéktalanul érvényre tudott jutni az a lendületes, energikus hangzásvilág, amely valójában mindvégig jelen volt, csak esetleg jobban figyeltünk a tetten érhető hiányosságra, mint a hangkép teljességére. A klarinét, szaxofon, vibrafon egyaránt élénk vitalitású, a hallgatóságot magukkal húzó játéka mindenképpen elismerést érdemel.

Triangle PLAISIR Kari hangfal

Egyenleg

Alsó-középkategóriás állódobozként a Triangle PLAISIR Kari hangfalpáros korrekt teljesítményt mutatott, hozta azt a minőséget, amit ezen a szinten elvárhatunk. Megjelenése, kivitelezése szintén megelégedésre adhat okot, az ebben az ársávban szinte egyeduralkodó fekete kőrisfa rajzolatú fóliaborítás ellenére nem kelt olcsó benyomást, a frontoldali megoldásával az adott keretek között elegánsnak tekinthető. A hangképét értékelve, a 13 cm-es mélyhangszóró nem tud csodát tenni, néha kevésnek bizonyul, de amit nyújtani tud, azt kulturáltan teszi. Házimozi szettben, mélynyomóval kiegészítve valószínűleg ez a probléma sem jelentkezne, de ez egy későbbi tesztünkből fog kiderülni. Listaára reálisnak mondható, ráadásul a fekete kivitel jelenlegi akciós ára határozott előnyhöz juttathatja a hasonló besorolású versenytársaival szemben.

A CIKK MÉG NEM ÉRT VÉGET, KÉRLEK LAPOZZ!

Impresszum

Főszerkesztő:
Zsóka Krisztián
email: zsoka.krisztian@av-online.hu

Kapcsolatfelvétel:
info@av-online.hu
telefon: +36-30-2272035

Kiadó:

Future Life Kft.
Future Life Kft.

3535 Miskolc, Fényesvölgyi u. 16. 1/3.

 

Kapcsolat

Kérdése merült fel a szórakoztató elektronika rejtekében?
Írjon nekünk: info@av-online.hu

Médiaajánlat

Személyre szabott ajánlatért írjon a marketing@av-online.hu címre.