VIABLUE UFO és VIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talp teszt

2022. szeptember 10., szombat, 20:35

VIABLUE rezgéscsillapító rezgéscsillapító talp rezgéscsillapító teszt VIABLUE rezgéscsillapító VIABLUE absorber VIABLUE UFO VIABLUE teszt rezgéscsillapító talp teszt VIABLUE rezgéscsillapító talp

A német illetékességű VIABLUE nem csak elismerten jó minőségű és számtalan rendszerbe jól illeszkedő kábeleket gyárt, hanem alátéteket, tüskéket és csillapító tappancsokat is, amiket a formájuk alapján UFO-nak keresztelt el.

VIABLUE UFO rezgéscsillapító talpakVIABLUE UFO rezgéscsillapító talpakVIABLUE UFO rezgéscsillapító talpakVIABLUE UFO rezgéscsillapító talpVIABLUE UFO rezgéscsillapító talpVIABLUE UFO rezgéscsillapító talpVIABLUE UFO rezgéscsillapító talpVIABLUE UFO rezgéscsillapító talpVIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talpVIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talpVIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talpVIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talpVIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talpVIABLUE Absorber SoftPad rezgéscsillapító talpVIABLUE csavarokVIABLUE csavarokVIABLUE UFO csavarok

Audiofil körökben mára már teljes mértékben létjogosultságot nyertek a különböző, a készülékek, hangfalak alá helyezhető csillapító anyagok, tüskék főleg, ha zajos környezetben alkalmazzák őket. De még akkor is érdemes őket használni, ha éppen egy csendes kertvárosi övezetben van szerencsénk lakni, mikrorezgések ott is jelen vannak és a hangfalak alá úgymond elengedhetetlen valamiféle csillapítás használata, legyen az, tüske, vagy alátét.

Analóg lemezjátszók alá meg úgyszólván kötelező jellegű valamiféle rezgéscsillapítás, aminek pluszban az egyik üdvözítő hatása, hogy kiviteltől és anyaguktól függően még "hangolni" is lehet vele valamilyen szinten a lemezjátszónk hangképét.

VIABLUE UFO rezgéscsillapító talp

Felhozatal

Jelen írásunkban háromféle megoldást veszünk górcső alá a VIABLUE-tól, az egy családból származó kétfajta méretű UFO szériát és egy minimál koncepciójú, egyszerű, Softpad Absorber nevű tapadós gumi alátétet.

VIABLUE Absorber SoftPad rezgéscsillapító talp

Az UFO-k felépítése az átmérőjük kivételével azonos. Felül és alul két különböző összetételű és vastagságú kompozit elasztikus polimerből áll, köztük pedig a fémtest. Így összesen a három réteg, különböző frekvenciákon képes csillapítani. Ezzel nagyságrendileg lehet csökkenteni a rezgéseket úgy, hogy közben stabil marad a konstrukció.

VIABLUE UFO rezgéscsillapító talpak

A kisebbik VIABLUE UFO átmérője 35 mm és 100 kg teherbírású, amihez 16,5 mm-es magasság társul. A nagyobbik VIABLUE UFO XL változat átmérője 65 mm, 300 kg súly cipelésére alkalmas és 22,5 mm magas. A Softpad Absorber M kis gumi alátét átmérője 30 mm és 7,4 mm magas 100 kg teherbírással.

VIABLUE UFO rezgéscsillapító talp

Mindegyik alátét lyukas középen, aminek több előnye is van, így simán belehelyezhetjük az eszközeink alján található gyári lábak végeit (ha belemegy). Tehetünk bele akár valamiféle csapágy/kerámia golyót, hogy arra feküdjön fel, ha netán arra támad ingerenciánk és szeretnénk kipróbálni az összes lehetőséget. De használhatjuk a VIABLUE ajánlása alapján is, miszerint kapható a gyártótól mindenféle csavar, csavarmenet átalakító és NUT fej is, tehát rögzíthető hangfalak és bármely kiegészítő alá, amennyiben ott található valamilyen csavarmenet (M6 vagy M8). A csavarokat is maguk gyártják, tehát teljesértékű a kiszolgálás ilyen szempontból.

VIABLUE UFO csavarok

A kivitel és a gyártási minőség megszokottan "németes", azaz precíz és kifogástalan, nem mellesleg még elegáns is, fekete- és ezüstszínben kapható.

Tesztkörnyezet

Naim SUPERNAIT 3, Cambridge Audio 851A erősítők, Cocktail Audio X50D hálózati futómű és streamer, Musician MDP-2 digitális zenelejátszó, Topping D70S és S.M.S.L M400 DAC, Topping A90 fejhallgató és előerősítő, Singxer SU2 Audio Bridge, SVS SB-3000 szubláda, Satori és Neat Acoustics hangfalak, Silent Angel N8 Pro switch, PC, VIABLUE és Schnerzinger kábelezés.

VIABLUE UFO rezgéscsillapító talp

Sok kicsi, sokra megy

A hifiben egy szint elérése után, már "csak" az apróságok határozzák meg az elektronika hangját. Ha tisztességgel megcsinálták a tápegységet, az előerősítő részt, a végfokot egy erősítőnél, onnan feljebb lépni már az alkatrészek gondos kiválasztásával, jobb minőségű részegységek beszerelésével lehet jobb hangot kicsiholni. Vonatkozik ez az összes többi részegységre, legyen az DAC, streamer, vagy akár egy hangfal. Minél kifinomultabb megoldásokat alkalmaznak, annál jobban fog szólni és (sajnos) annál drágább is lesz, pedig első ránézésre - ha mondjuk belenézünk egy erősítő belsejébe - nem sok változást vehetünk észre egy alapfelépítés és egy "tuningolt" verzió között. Alapos odafigyeléssel viszont észrevehetjük, hogy bizony jobb "audiofil" kondikat, válogatott tranzisztorokat pakoltak bele, valamint túlméretezett és nagy áramot leadni képes trafót.

Ezen apróságok összessége határozza meg a végeredményt, ha csak egy-két dolog változna, az nem feltétlenül adna jól hallható különbséget.

VIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talp

Egy idő után az átlag hifista eljut arra a szintre, ahonnan feljebb lépni már csak irreálisan magas összegért lehetne, ami nem érné meg, ugyanis egy szint felett a hangminőség csak lineárisan, míg az ár exponenciálisan növekszik.

Ekkor lépnek/léphetnek színre a különböző kiegészítők, amik általában kábelek képében manifesztálódnak - igaz ott is vannak nem evilágian árazott termékek - viszont sokan elfelejtik, vagy nem is ugrik be, hogy relatíve olcsón is lehet fejleszteni szeretett láncunkat.

Itt jönnek képbe a különböző tüskék, rezgéscsillapító alátétek, amik sokat hozhatnak a konyhára, ha megtaláljuk a számunkra megfelelőt.

A VIABLUE erre kínál megoldást, amiből most hármat vettünk fülügyre.

VIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talp

A teszten résztvevő összes szereplő alatt kipróbáltuk őket, az eredmény nem minden esetben volt számottevő. Volt, ahol minimális, vagy csak a bebeszélés határán volt érzékelhető hatása, de a hangfalak alatt kifejezetten markáns hatással bírt.

Elsőként a közepes méretű verziót próbáltuk ki.

A Cocktail Audio X50D streamer alatt a "talán van valami" volt a benyomás, ha jól odafigyeltünk és megfelelően nagy felbontású zenét játszottunk le, akkor egy hangyányit eltűnt némi rátét/kosz a hangkép egészéről, stabilabb és megfogottabb lett az előadás.

A két DAC alatt érdekes módon nagyobb hatást érzékeltünk, pedig ezek jóval (szó szerint) kisebb súllyal estek latba a megmérettetésen a Cocktail 11 kg-jához képest.

Hangulatosabb és jobban hallgatható lett a középtartomány, megfogottabb lett a basszus, főleg az S.M.S.L M400 esetében, Hans Zimmer dörgedelmes futamait jobban le lehetett követni és a felsőtartomány finom rezdülései is jobban kifejezésre jutottak.

A Topping D70S esetében érdekes módon némi teltséget kölcsönzött az alsótartománynak (a D70S nem a gatyalengető basszusáról híres) színt és biztos alapot kapott, ami igen jót tett Mike Oldfield zenéinek. Megmaradt a DAC finoman bársonyos felső- és középtartománya, viszont most már a mélyeibe sem lehetett annyira belekötni.

VIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talp

A Naim SUPERNAIT 3 erősítő kicsit mindent a maga képére formál, van benne némi németesen katonás jelleg, a brutálisan jó mélyhangok mellett. Nem igazán a szellős és tág jelzők jutnak az ember eszébe a hallgatása közben, mindamellett önmagában egy remek erősítő, csak szokni kell a stílusát. Ide a nagyobbik alátétet (UFO XL) sikerült bepasszírozni, annak volt értelme, a kicsiket megette volna reggelire. Az alsótartományban nem igazán hallottunk különbséget, ott rendíthetetlen magabiztossággal hozta a saját formáját, felette viszont kicsit sikerült megnyílnia a térnek, valamivel több levegő jutott a hangszerek közé. A pontossággal eddig sem volt baj, de az alátéttel együtt már nem csak kínosan precíz lett a hang, hanem fellélegeztek a zenészek is, tágabb térben tudták használni a hangszereiket.

A CA 851A alá téve ugyanazt a tendenciát figyeltük meg, mint eddig, azaz jó tulajdonságokon javít valamennyit az alátét, ez az erősítő szinte szöges ellentéte a SUPERNAIT-nek, itt inkább a közép és a magastartomány dominált. Jóval több részlet és finomság került napvilágra, a basszustartomány maradt a jól kottázható, kellemes kategóriában, nem lett több belőle, inkább még "érthetőbb" kifinomultabb lett. Önmagában is egy egészen kiválóan sikerült kompromisszum a Cambridge üdvöskéje, ne ezzel akarjunk falat bontani, nem erre tervezték. A kis gumikorongoktól még természetesebb és hallgathatóbb lett, nagyobb teret nyitott meg a hangfalak között és a hangszerek pozíciója is jobban kivehető lett. Jazz és akusztikus zenéken, Fourplay, Malia, David Elias produkcióin volt a legmegfoghatóbban érzékelhető a javulás, ha lehet, még jobban sikerült fokozni a zenehallgatási kedvet.

VIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talp

A Silent Angel N8 Pro switch alá téve, mi nem igazán hallottunk változást, ott vélhetőleg jobban járnánk egy dedikált állvánnyal, igaz most is egy IsoTek volt alatta, lehet az már elég volt neki.

Eddig kicsi, de hallható, vagy minimális változásnak voltunk fültanúi persze, ha következetesen mindegyik részegység alá odapakoljuk az alátéteket, a hatásuk összeadódik és összességében már jól hallható a különbség.

VIABLUE UFO XL rezgéscsillapító talp

Természetesen beraktuk a legnagyobb VIABLUE UFO XL-t a hangfalak alá, ahol már egyértelmű volt a különbség, itt változott a legtöbbet a hang. Újfent csak magunkat tudtuk ismételni, az alátétek hatására változott a stílus éspedig a jó tulajdonságokat erősíti fel, lecsökkentve a zavaró tényezőket, megtisztítva a felesleges rátétektől a zenét. A Satori inkább a felső középtől felfelé a magastartomány végéig teljes, lévén kimondottan szubládával való együttműködésre tervezték, berillium dómmal és papirusz mélyközéppel ellátva. Alapból könnyed, levegős és nyitott előadást nyújt, amire a nagy VIABLUE még rátett egy lapáttal, sikerült neki szinte teljesen eltüntetni a hangszórókat a szobából, tette mindezt a sima 16 bit/44,1 kHz felbontású Radio Paradise hallgatása közben. DSD, vagy DXD fájlok színre lépésekor pedig az addigi meghatározó élményt egy jó nagy lépcsőfokkal feljebb emelte. Itt is elsősorban a zavaró rátétek és nem odavaló torzításokat redukálta nagymértékben, ahogy ezek eltűntek, úgy lett egyre hallgathatóbb a zene.

Még egy érdekes dolgot fontos megjegyezni: nem feltétlenül kell (főleg a nagyokat) az elektronikák alá helyezni, rá lehet tenni őket a tetejükre is, ahol ugyanúgy működőképesek. Legalábbis a Cocktail X50D tetején jobban muzsikált, mint alatta…

VIABLUE UFO rezgéscsillapító talpak

Konklúzió, ajánlás

Az egyértelműen kiderült, hogy az alátétek változást hoznak a rendszerbe, mégpedig minőségi változást, csak a mértéke a kérdéses. Van, ahol minimális, van, ahol jól hallható, ha pedig konzekvensen az összes részegység alá odarakjuk őket, akkor a hatásuk összeadódik, és így elfogadható összegért tudunk feljebb lépni hangminőségben. Ha valaki nem akar irreálisan magas összeget költeni a lánca fejlesztésére, az vessen egy pillantást a VIABLUE megoldásaira, így emberi árért jut olyan opcióhoz, amivel kimaxolhatja a meglévő rendszere tudását. Egy próbát mindenképpen megér, és kap egy erős Ajánlást is.

Műszaki adatok

VIABLUE Softpad Absorber M verzió

Anyaga: rugalmas polimerek
Méretek: átmérő 30 mm x magasság 7,4 mm
Ár: 7900 Ft/8 db-os szett

 

VIABLUE UFO 35 mm-es verzió

Maximális terhelés: 100 kg (4 darabos készletenként)
Választható színek: fekete, ezüst
Méretek: átmérő 35 mm x magasság 16,5 mm
Az alátétek (négy darab) tömege: 248 g
Ár: 27 000 Ft/4 db-os szett

 

VIABLUE UFO XL 65 mm-es verzió

Maximális terhelés: 300 kg (4 darabos készletenként)
Választható színek: fekete, ezüst
Méretek: átmérő 65 mm x magasság 22,5 mm
Az alátétek (négy darab) tömege: 1015 g
Ár: 70 000 Ft/4 db-os szett

Iránytű

Forgalmazó: ORYFLOOR Kft.
Bemutatóterem:

Gedeon Studio

1027 Budapest, Erőd u. 14.

gedeonaudio.hu

Mérleg

A láncunk jó tulajdonságait erősít fel és a rosszakat redukálja

Relatíve kedvező áron juthatunk jobb hangminőséghez, olcsóbb, mintha részegységet cserélnénk

Szubjektív vélemény

Hangminőség:  
Kivitel:  
Kezelhetőség:  
Ár/érték arány:  

VIABLUE UFO Audio & Vision Online Ajánlott Vétel díj

VIABLUE UFO rezgéscsillapító talp

 

További cikkek:

Impresszum

Főszerkesztő:
Zsóka Krisztián
email: zsoka.krisztian@av-online.hu

Kapcsolatfelvétel:
info@av-online.hu
telefon: +36-30-2272035

Kiadó:

Future Life Kft.
Future Life Kft.

3535 Miskolc, Fényesvölgyi u. 16. 1/3.

 

Kapcsolat

Kérdése merült fel a szórakoztató elektronika rejtekében?
Írjon nekünk: info@av-online.hu

Médiaajánlat

Személyre szabott ajánlatért írjon a info@av-online.hu címre.