Music Hall a15.3 integrált sztereó erősítő és c-dac15.3 CD-játszó teszt

Két koncertjegy gazdát keres!

2018. május 9., szerda, 11:35

Music Hall audio hifi lejátszó erősítő CD-lejátszó hifi erősítő sztereó erősítő erősítő teszt lejátszó teszt Music Hall hifi Music Hall erősítő CD-lejátszó teszt hifi erősítő teszt sztereó erősítő teszt

Sokan álmodozunk csillogó, szobadíszként funkcionáló igényes készülékekről, amelyek még a mai drága ingatlanok viszonylatában is simán kiadnák egy fél belvárosi lakás árát. A realitások talaján maradva és a reménytől vezérelve viszont sokan keresik az ideális, ún. belépő kategóriás sztereó alapkészülékeket is, másszóval egy nem túl drága lejátszót, a hozzá való erősítővel. A Music Hall ma taglalt duettje ilyennek mutatja magát.

Music Hall háttér röviden

Néhány szó a gyártóról: az 1985-ben, Roy Hall által alapított Music Hall a mai napig kitart a sztereós világban, maga mellett tartva olyan testvérmárkákat, mint a sokak által kedvelt Creek és Epos (továbbá az EAT vákuumcsövek és Goldring hangszedők). A fejlesztés és tervezés az USA-ban történik, a gyártás pedig szigorú felügyelet mellett, Távol-Keleten.

Eddig nem gyakran találkoztunk Music Hall készülékekkel, de mai napig pozitív emlékeket hagyott bennünk pl. PH 25.2 csöves fejhallgató erősítőjük. Az említett eszköz 150 000 Ft-os árért cserébe életteli hangot nyújtott remek minőségű alkatrészekkel kombinálva. A most taglalt a15.3 és c-dac15.3 egymás nélkül is megállják helyüket, de együtt stabil alapot nyújthatnak értelemszerűen főleg azoknak, akik eleve rendelkeznek CD gyűjteménnyel. Hab a tortán, hogy a lejátszó, ahogy nevéből is sejthető, a futóművén kívül kínál még három (számítógépes USB, optikai, koaxiális) digitális bemenetet, így a televíziót, játékkonzolt/set top boxot stb. is hozzá csatlakoztathatjuk, kikerülve az említett forráseszközök sokszor hallhatóan gyenge, dinamikátlan, részleteket roncsoló analóg kimenő jelét.

Music Hall a15.3 sztereó erősítő hátlap

Az a15.3 integrált sztereó erősítő tisztán analóg, mellőzi a hangzatos extrákat, 7 db (melyekből 1 előlapi Jack, 1 pedig phono) bemenete mellett minden forintjáért a hangra összpontosít, és megkíméli használóját az esetleg kihasználatlanul hagyott tulajdonságoktól. A lejátszó és az erősítő darabja kb. 160 000 Ft-ért vásárolható meg (cikkünk írásakor a két komponens együtt 320 000 Ft helyett kb. 280 000 Ft-ért szerepelt a forgalmazó honlapján).

Music Hall a15.3 sztereó erősítő és c-dac15.3 CD-lejátszó

Küllem

A Music Hall termékek nagyjából azonos dizájnra épülnek, visszafogott diszkréció jellemzi őket. Nem kivétel az a15.3/c-dac15.3 páros sem. Fekete vagy ezüstszínben vásárolhatók meg, utóbbi esetén csak a szálcsiszolt alumínium előlap szürke. Tartozékként jár hozzájuk rendszertávvezérlő is, amelyen a szokásos gombokat találjuk meg. Az erősítő impulzus potméterrel rendelkezik, kijelzőt nem tartalmaz (csak állapotjelző LED-eket), a lejátszón viszont helyet kapott egy kék (inkább lila) háttérvilágítású, kétsoros ablak, a fontosabb információk megjelenítéséhez. Az összkép rendezettséget sugall, a készülékek visszafogottságához aránylag kis tömeg társul, persze ebben a kategóriában nem is igazán várható el több.

Music Hall a15.3 sztereó erősítő és c-dac15.3 CD-lejátszó

Használat

A futóműnek kb. 5 mp kellett, hogy a bekapcsolástól számítva indulásra kész állapotba kerüljön és 3 másodpercen belül volt képes elindítani a kiválasztott zeneszámot még akkor is, ha egy Bartók Béla negyvennégy magyar népdal CD-n az 50. fejezetet választottuk ki. Tehát nem villám, de nem is lassú. A motort csak akkor lehetett hallani, ha fülünket a készülékházra tapasztottuk, persze egy ilyen szintű géptől ez ma már bőven el is várható.

Music Hall c-dac15.3 CD-lejátszó belső

A CD-játszó és az erősítő sem melegedett, ennek és mindössze 8 cm-es magasságuknak köszönhetően szűkebb állványban is el lehetett volna helyezni őket. Az egyetlen dolog, amit használat során kifogásoltunk, az infravörös távvezérlő volt. Billentyűit jobban megkülönböztethették volna egymástól és egy ki/bekapcsoló gombnak is sokan örülnének, más kérdés, hogy számos felhasználó a teljes áramtalanítást preferálja, ha épp nem használja a hangrendszerét. A CD-játszó kijelzőjét igény szerint teljesen elsötétíthettük, az erősítőn lévő hangerő és forrás jelző LED-eket nem, bár utóbbiak amúgy sem zavartak.

Music Hall c-dac15.3 CD-lejátszó belső

Tetszett, hogy az erősítő impulzus potméterét forgatva azt követte a körülötte lévő LED sor, mindig egyetlen világító ponttal. Kevésbé tetszett, hogy a bemeneteket nem a megszokott módon (BD/CD/tuner stb.) nevezték el, hanem angol szavakkal, egytől ötig számozva, külön jelölve a phono-t, mintha az volna az egyetlen érdemleges forrás. Mindez persze inkább csak szőrszálhasogató kifogás, valójában a tulajdonos néhány nap (vagy gyengébb rövidtávú memória esetén 1-2 hét) rendszeres használat után megjegyzi, hogy a készülékeit hova csatlakoztatta. Egyeseknek számottevőbb lehet az SACD támogatás, valamint az USB-n keresztüli DSD fájlkompatibilitás hiánya.

Music Hall c-dac15.3 CD-lejátszó belső

Tesztkonfigurációnk így épült fel:

Hangsugárzó: ELAC Uni-Fi BS U5 Slim (kvarchomokkal feltöltött B&W STAV24 állványokon)

Erősítő: Music Hall a15.3

Lejátszó: Music Hall c-dac15.3

Összekötő kábel: AudioQuest Golden Gate 0,6 m

Hangfalkábel: KáCsa FLW25 2 x 3 m

Tápkábelek: AudioQuest NRG X3

Hangminőség

A Music Hall név finomkodó zeneiséget sejtet, mi ennek ellenére sokféle zenei műfajba igyekeztünk belefülelni. Egy kis progresszív metal sem maradt ki a Vitalism - Causa c. számának köszönhetően. Ez a műfajon belül is kissé fakó és steril dinamikára épülő, ám technikailag rendkívül összetett és gyors zene. A potméter LED-je alapján 11 órás állásnál feljebb már nem akartunk menni, mert a hang harsánnyá vált. Nagyjából közepes szinten maradva viszont meglepően gyors ütemeket és megfogott középmagas frekvenciákat kaptunk. A basszushoz jókora lendületet adott hozzá, de azt inkább az általunk már jól ismert hangsugárzók sajátosságának véltük.

Music Hall a15.3 sztereó erősítő

Sting - The Last Ship c. számában a rendszer nem sajnálta a részleteket, a hangszeres kíséret és a kórus épp olyan kivehető és tiszta volt, mint az ének. A tér nem volt annyira tágas és mély, de egy kis nyitottság sosem maradt el. Ezután a Queens Of The Stone Age - No One Knows c. zene általunk, WAV formátumba rippelt verzióját hasonlítottuk össze, hogy kiderítsük, milyen különbség van a c-dac15.3 futóművéről kapott hang és az USB között. Sajnos a bemásolt album énekábrázolás és ütős hangszer dinamika terén közelébe sem ért a gyári lemeznek (lett is volna ámulás, ha az ellenkezője történt volna). Ettől függetlenül a lejátszóban lévő Wolfson WM8805 DAC támogatta a 96/24 mintavételezésű fájlokat is, tehát akik a számítógépen tárolt nagyfelbontású média hívei, azoknak nem kell csüggednie.

Music Hall a15.3 sztereó erősítő belső

Joe Satriani - Wind In The Trees c. száma magával ragadott minket könnyed dinamikájával. Mellőzte azt a pumpáló basszust, amit a Queens Of The Stone Age közben hallottunk, így bebizonyosodott, hogy a gitárvirtuóz lemeze finomabb, jobban kidolgozott előadásra késztette rendszerünket. Bartók és Chopin darabokat hallgatva az is bebizonyosodott, hogy a Music Hall rászolgál saját nevére, vagyis élőben felvett hangszeres zenével képes igazán megvillantani a foga fehérjét.

Music Hall a15.3 sztereó erősítő belső

Végszó

A Music Hall sztereó párosa jó alapot képezhet azoknak, akik rendelkeznek CD-gyűjteménnyel, de nem vonják meg maguktól a 96 kHz/24 bites fájlokat sem. Közvetlen, dinamikus karaktert kaptunk, viszont a mi konfigurációnk nagy hangerőn kicsit túlbuzgón ábrázolta a középmagas frekvenciákat, könnyen lehet, hogy másfajta összekötő kábellel még finomíthattunk volna ezen, másfelől egy gyengédebb hangsugárzóval is bizonyára minden más lett volna. Mindebből leszűrhető az is, hogy az a15.3 és c-dac15.3 az a kategória, ahol a kábelezésnek és a vibráció csökkentésnek már egyértelmű létjogosultsága van. A távirányító kezelhetősége és a DSD támogatottság hiánya egyeseknek hátrányt jelenthet, ha azoktól eltekintünk, akkor kedvelhető, praktikus duettet kapunk a pénzünkért.

A CIKK MÉG NEM ÉRT VÉGET, KÉRLEK LAPOZZ!

Impresszum

Főszerkesztő:
Zsóka Krisztián
email: zsoka.krisztian@av-online.hu

Kapcsolatfelvétel:
info@av-online.hu
telefon: +36-30-2272035

Kiadó:

Future Life Kft.
Future Life Kft.

3535 Miskolc, Fényesvölgyi u. 16. 1/3.

 

Kapcsolat

Kérdése merült fel a szórakoztató elektronika rejtekében?
Írjon nekünk: info@av-online.hu

Médiaajánlat

Személyre szabott ajánlatért írjon a marketing@av-online.hu címre.