Ezt a hangfalat ne vegye meg!

2020. július 28., kedd, 17:15

audio hifi hangfal olcsó hifi olcsó hangfal

2020 az itthon maradás éve, no és a csökkenő jövedelmeké, ezért egyre többen keresik az olcsó otthoni szórakozás eszközeit. Ami sajnos egyúttal tágra nyitja a kaput a csibészek előtt is, akik világraszóló ajánlatként tálalják az igazából hitvány portékát is.

Ez egy útmutató, hogy mi alapján válasszunk olcsó hifit. Vagyis, hogy miből tudhatjuk hogy a kínált termék valóban olyan, amilyennek az eladó beállítja azt. Persze tökéletes lista nem létezik, és az itt leírtak alapján mindenki maga ítélkezhet.

Legyen óvatos egy kevéssé ismert gyártó terméke kapcsán, ha az alább felsorolt állítások közül több is igaznak tűnik:

- Hatalmas termékpaletta, aminek az elemeit semmi nem köti egymáshoz. A legritkább esetben mondhatja el magáról egy igényes hangfalgyártó, hogy emellett ugyanazon név alatt árul erősítőt és karaoke szettet. Persze van néhány kivétel, de ezek egytől egyig nagy cégek, amik gyakran a világ számos pontján, több irodában foglalkoztatnak sok tucat, vagy akár sok száz mérnököt a termékeik fejlesztéséhez.

- Vegyes gyártási technológia. Vagyis, ha egy gyártó kínálatában a hangfalak formára, méretarányra és anyaghasználatra is mind radikálisan eltérőek, gyanakodhatunk, hogy azokat nem egy csapat fejlesztette. Ha még a formaterv is látványosan más filozófiát követ, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a hangfalakat vagy valaki más tervezte és csak megvették.

- Honlap, ami nem mutat semmit a gyártásból, vagy legalább a cég irodájából, vezetőiből. Különösen aggasztó, ha ugyanazt a honlapot üzemeltetik .com és .net domainek alatt, ugyanazzal a tartalommal, ahelyett, hogy az ezekre érkező forgalmat egy közös oldalra irányítanák át. Ezt a taktikát nem egyszer a csalás miatti hirdetés-letiltás ellen alkalmazzák.

- Nem lényegre törő, vagy túl nagy ígéretek. Amikor egy kis gyártó azt állítja, hogy a terméke azért sokkal olcsóbb, mert a nagyoknál a márkanevet kell megfizetni, vagy, hogy a nagyok termékeiben nem a mai, hanem a holnaputáni fejlesztések árát kell megfizetni, érdemes gyanakodni, hogy miért nem a saját termékükről beszélnek inkább. Ráadásul, a nagy márkák túlárazottságának állítása gyakran hamis alapokon nyugszik. Egyrészt mert azok nagyon sokat vesznek alkatrészből és gyártókapacitásból is, így sokkal erősebb alkupozícióban vannak, amivel az árakat le tudják szorítani. Ráadásul erős nevük van, így ők akkor is eladnak egy keveset, ha nem költenek semmit a reklámra. Vagyis a kapitalizmus szabályai szerint, a nagyok költséghatékonyabbak.

Bónusz: Ne gondolják, hogy a kicsik nem költenek sokat reklámra. Valahogy ugye önökhöz is eljutottak.

Ám a legnagyobb megtévesztés az, hogy a mostani termék árában a későbbi termék fejlesztését fizetjük meg. Hiszen ez azt is jelentené, hogy a most vett termék fejlesztését valaki más fizette meg, pár évvel ezelőtt. Vagyis, mégsem ért kár, ez az egész pedig csak üres szöveg.  

- Ismerősen csengő név, de nem az ami. Bár ez a legnehezebb, hiszen az audio iparban névadásban roppant szegényes a gyártók fantáziája. Itt minden második márka neve Acoustic-ra vagy Audio-ra végződik. Érdemes a névre az interneten rákeresni. Ha például a Tápió Acoustic egy befutott hangfalgyártó lenne, és Ön egy Tápiószecső Acoustic márkával találkozna, ami kínál olcsó hangfalak mellett gitárerősítőt és vízálló hangfalat, akkor utóbbi biztos, hogy csak felcímkézett portéka.

olcsó hangfal

Mikor lehet bizalmunk egy kevéssé ismert gyártó iránt:

- Ha a cég büszkén megmutatja a helyet, ahol irodái, vagy akár gyártása is van. Persze a gyárat soha nem mutatják be egészében, mert védik a műhelytitkaikat. Ám ha elárulják a címet, ahol a Google térkép szerint is irodaház, vagy épp ipartelep van, és netán még pár fotót is közölnek, az bíztató. Pláne, ha ezeken a fotókon dolgozókat is látunk.

- Ha a cég büszke a dolgozóira. Vagyis, ha bemutatják a tervezőt, a vezetőséget az mindenképpen pozitív jel. Ám ezen a téren is felbukkant már egy-két csaló. Ezért érdemes a Google keresőjével utánanézni név szerint az említett kollégákra. Ha pedig fotót is közölnek, néha érdemes arra is rákeresni. Volt már rá példa, hogy egy hamis márka vásárolt (stock) képpel helyettesítette a vezetőség portréit.

- Ha a cég rendszeresen megjelenik kiállításokon, tart termékbemutatókat és erről megoszt képeket, videókat, akár a saját honlapján, akár a Facebook vagy Instagram profilján, vagy a YouTube-on.

- Egységes termékpaletta. Tehát a cég különböző termékei egymáshoz hasonlóak.

Vagy:

- Szűk termékpaletta. Az egyes termékcsaládok ugyan nagyon is különböznek egymástól, ám összességében kevés modellt kínál a gyártó és azok is nagyjából egy piaci szegmensre fókuszálnak. (otthoni, vagy hordozható termékek)

- Egyértelmű célcsoport. Vagy az utazóknak akarnak eladni zajszűrős fejhallgatót, vagy otthonra házimozi hangfalszettet. Ebből egyrészt következtethetünk arra, hogy egy szűk és remélhetőleg hozzáértő csapat áll a tervezés mögött, akik csak olyasmit vállalnak fel, amihez valóban értenek is. Másrészt a vállalat érdeke, hogy olyan viszonteladókkal szerződjön, akik minden terméküket képesek forgalmazni.

 

További cikkek:

Impresszum

Főszerkesztő:
Zsóka Krisztián
email: zsoka.krisztian@av-online.hu

Kapcsolatfelvétel:
info@av-online.hu
telefon: +36-30-2272035

Kiadó:

Future Life Kft.
Future Life Kft.

3535 Miskolc, Fényesvölgyi u. 16. 1/3.

 

Kapcsolat

Kérdése merült fel a szórakoztató elektronika rejtekében?
Írjon nekünk: info@av-online.hu

Médiaajánlat

Személyre szabott ajánlatért írjon a marketing@av-online.hu címre.